
Co wiadomo o marce Victorias Secret, najmodniejszej bieliźnie na świecie
Butiki z bielizną Victoria's Secret jedynie w USA to liczba około 2,4 tysiące miejsc. Kolejne 600 punktów zlokalizowanych jest w Europie, a wciąż powstają nowe. Na czym polega fenomen tej marki? Bielizna jak bielizna chciałoby się rzec. Kobiety kochają Victoria's Secret za coś innego. Metka Victoria's Secret kojarzy się z pięknymi modelkami, a noszące ją kobiety czują się tak samo wyjątkowo pięknie. To wielki sukces i przemyślana strategia.
Bielizna damska bez tabu — pomysł Roy'a Raymonda
Bielizna była przez wiele lat tematem tabu i nie do końca kojarzyła się z seksapilem. Młody Roy Raymond chciał kupić bieliznę w prezencie dla swojej żony. Wstąpił do butiku, ale miał duży problem z wyborem oraz zakupem. W dużej mierze było to spowodowane zmieszaniem ekspedientek, a sam towar nie był za bardzo interesujący. Roy pomyślał o stworzeniu sklepów z bielizną, które będą miejscem, gdzie równie dobrze czuć będą się Panowie oraz Panie. Sama nazwa marki odnosi się do angielskiej królowej Wiktorii. Intencją Raymonda było uzmysłowienie każdej kobiecie, że bez względu na status materialny i społeczny, może posiadać prześliczną bieliznę. Wnętrze pierwszego butiku, otwartego w 1977 roku w miejscowości Stanford, było umeblowane na wzór stylu wiktoriańskiego. O komfort Panów zadbano nie tylko przez wystrój, ale również przez kontaktowe ekspedientki. W odróżnieniu od panujących kanonów z zapałem tłumaczyły mężczyznom wszystkie zawiłości.
Powodzenie marki Victoria's Secret i zaskakujący los jej założyciela
Pierwotnie nic nie wskazywało na ogromny sukces, jaki uzyskała marka. Po początkowych tryumfach przyszły jednak gorsze lata. Być może kłopotem było skupienie się na męskiej klienteli, bez troski o towar. Damska bielizna powinna spełniać oczekiwania kobiet. Na tym aspekcie skupił się następny właściciel Victoria’s Secret – Leslie Wexner. Sprytny biznesmen nabył firmę w 1982 roku za zaledwie milion dolarów. Zmiana polityki była autentycznym strzałem w dziesiątkę. Niestety Rayowi Raymondowi dalej się nie układało, zakomunikował upadłość kolejnej firmy, rozpadła się jego rodzina. Ostatecznie, w 1993 roku popełnił samobójstwo.
Aniołki Victoria's Secret na pokazach mody
Właściciel Victoria’s Secret postawił na bardziej damski wystrój sklepów. Jednak kluczem do sukcesu okazały się sławne modelki noszące bieliznę marki. Gwiazdy przyniosły Victoria’s Secret duży rozgłos i spektakularny sukces. Podtrzymywany jest on dzięki corocznym pokazom kolekcji. „Victoria’s Secret Fashion Show” pierwszy raz zorganizowany został w 1995 roku. 4 lata później pokaz transmitowano na żywo w telewizji oraz wyświetlono na Times Square w Nowym Jorku. W ten sposób seksowna bielizna na stałe zagościła w świecie mody.
Pomimo że obecnie firma Victoria's Secret produkuje również kosmetyki i akcesoria dla kobiet, a jej zyski osiągają astronomiczne kwoty, niezmiennie marka rozpoznawana jest dzięki bieliźnie, którą prezentują światowej sławy modelki, które ochrzczono mianem „Aniołków Victoria’s Secret". Nie ma co się dziwić. Pokazy mody tej słynnej marki to wybuchowe imprezy, przygotowywane z wielką pompą. Znane i cenione gwiazdy muzyki dbające o show, fajerwerki, blichtr i przepych. Tak to wygląda.
Komentarze
Kornel Szulc
Kilka razy kupiłem bieliznę tej firmy mojej kobiecie i jest mega zadowolona.